Bolest v krku nebo rýma? Zbavte se otravných nemocí

Jste nachlazení, máte bolest v krku nebo rýmu? Zkuste osvědčené tipy a zbavte se otravných nemocí. Není třeba hned letět do lékárny, či objednávat drahé léky. Nechte si poradit, co vám pomůže a současně nezruinuje vaše bankovní konto.

Mnohým z nás se nachlazení během roku prostě nevyhne. Když přijdou obtíže a vy víte, že vás dostala angína, chřipka nebo bolest v krku, je jasné, že potřebujete pomoc.

Co tedy skutečně pomáhá a s čím si můžete pomoci sami? Hezky si to shrneme.

Pijte, pijte, pijte !

filled white mug

Denní příjem vody (včetně té obsažené v potravinách) by měl odpovídat zhruba dvěma až třem litrům vody v závislosti na vytížení daného jedince a jeho věku. Toto je v zásadě velmi dobrá prevence proti onemocnení vůbec. Vězte, že pokud jste nyní nemocní, je možné, že jste nedodrželi správný pitný režim a je potřeba tekutiny tělu vrátit, ba dokonce jej podpořit v boji s nemocí. 

Dlouhodobý deficit tekutin může za předčasné stárnutí tkání a potíže s klouby a páteří. Voda se podílí na metabolismu buněk a těla, dopravě živin i na vyplavování odpadních a škodlivých látek z těla. Teplé a horké tekutiny mají na průběh onemocnění příznivý účinek. Lépe si pak poradíte s ucpaným nosem, rýmou a kašlem.

Spěte a odpočívejte

Délka spánku u člověka je individuální. Obecně se pro dospělé osoby uvádí 7–8 hodin, delší spánek může mít negativní dopady. V průběhu spánku se vyskytují časové úseky, kdy mozek, navzdory převážně útlumovému charakteru spánku, intenzivně pracuje. Spánek nám zabere přibližně třetinu života. Rušení nebo neumožnění spánku vede k potřebě spánku mimo obvyklou dobu a k psychickým potížím, od mírných až po velmi závažné.

woman sleeping on bed under blankets

Lékaři doporučují vyhýbat se při chřipce a nachlazení spánku v poloze na zádech. Dochází totiž ke stlačení cév v nose a dýchání se tím ještě ztíží. Pro lepší spánek v průběhu onemocnění dýchacích cest se doporučuje pořízení zvlhčovače vzduchu, pro snazší dýchání. Horká sprcha či vana před spaním je také velmi dobrý nápad.

Babské rady

Jestliže máte virovou infekci, můžete vyzkoušet tzv. „babské rady”. Faktem ale zůstává, že jakožto laici s jistotou nepoznáme jestli jde o nákazu virovou, či bakteriální, a proto se s babskými radami dlouho nezdržujme a raději, pokud možno, šup hned k doktorovi.

  • Priessnitzův obklad – Utěrku namočte do studené vody a vyždímejte. Položte ji na igelitový sáček a takto si zavažte obklad kolem krku za pomoci další suché utěrky. (vrstvy jsou : na krk mokrá, pak sáček a pak  suchá utěrka) Jakmile látka zteplá, obklad vyměňte.
  • Tvarohový zábal – Tvaroh rozetřeme na igelitový sáček, položíme na šátek a zavážeme jej okolo krku.
  • Bylinková kloktadla – 1 lžičku šalvěje zalít 200ml vroucí vody, scedíme a necháme vychladnout. (pak kloktáme)
  • Alkohol vůbec neužívat
  • Česnek – Čerstvý česnek upravte tak, aby byl pro vás poživatelný.  Smíchejte třeba třený česnek s taveným sýrem a tuto pomazánku s chlebem snězte. Čím silnější, tím lépe.  Nemoc do 24 hodin ustoupí.

Jděte do lékárny

black backpack

Nepodceňujte učinnost dnešních sprejů do nosu.  Například Olynth vám skutečně zcela uvolní nos už do 5-ti minut.

Teplotu nesrážíme, je vysoké horečky ano. Na to je dobrý paralen, paracetamol a jim podobné. Nejlépe však uděláte, když si necháte poradit lék samotným lékárníkem. Pokud víte, jaké léky na Vás dobře působí kupte si je třeba online. Pilulka.cz Vám je dokonce v Praze doveze už do hodiny.

Nakupujte léky výhodně

Kromě ovoce a zeleniny je dobré se zásobit i vitamíny z lékárny.

  • Dr. Max – Nejrozšířenější síť lékáren v ČR.
  • Pilulka – Rychlá pomoc do hodiny po Praze.
  • Lékárna.cz – První a jediná zcela on-line Lékárna.cz
  • Benu – Skvělý personál vám vydá vaši on-line objednávku raz dva.

Zdravý životní styl

Zdravý životní styl znamená  získat kontrolu nad vlastními rozhodnutími a dělat taková rozhodnutí pro své zdraví, která budou správná nejen pro dnešek, ale i pro budoucnost. Jde o kombinaci těchto postojů:

Po fyzické stránce (pro tělo)

  • správná výživa, správná strava
  • držet se fyzicky fit, vykonávat prospěšná cvičení
  • dostatečný odpočinek
  • správné zvládání stresu

V rovině emocionální (pro mysl)

  • samostatné podpůrné postoje
  • pozitivní myšlenky a stanoviska
  • pozitivní vnímání sebe sama

Duchovní wellness (pro duši)

  • vnitřní klid
  • otevřenost vlastní kreativitě
  • důvěra ve vlastní vnitřní sebepoznání

A dodatečně:

  • dávat a přijímat odpuštění, lásku a soucit
  • potřeba smát se a zažívat štěstí
  • potřeba radostných vztahů se sebou i ostatními

Jaké jsou nejčastější chyby při stravování?slices of fruits and vegetables

Stále platí pořekadlo “Jste to, co jíte.” Pokud víte, že něco s Vaším jídelníčkem není v pořádku, že máte zdravotní obtíže, tak první co je potřeba udělat, je začít to reálně a bezodkladně řešit. Prostě hned a bez jakýchkoliv odkladů.

 

Předně je potřeba probrat složení svého stávajícího jídelníčku, přičemž se snažíme zjistit naše slabá místa. Pak je potřeba hledat způsoby, jak je odstranit.

Kdo chce, hledá způsob.

Kdo nechce, hledá důvod.

Zde je ukázka nejčastějších prohřešků:

  • Jíte hodně tučného masa a uzenin – Vybírejte si libové maso a dávejte přednost bílému masu před červeným. Když už musíte, tak z uzenin volte dietnější a lépe stravitelné varianty, například kuřecí párky. Sledujte také podíl masa v uzeninách.
  • Jíte příliš mnoho sacharidů (cukru) – Například zajídáte stres sladkostmi. Zvolte si proti stresu jiné zdravější zobání. Například semínka, ořechy apod. Skvělé jsou proti stresu sušené meruňky, které obsahují hodně hořčíku.
  • Jíte instantní nebo konzervované potraviny – Snažte se si denně připravovat jídlo z čerstvých surovin. Je lepší, když si dáte celozrnný chléb s pomazánkou z cottage sýra a rajčetem, než instantní polévku z pytlíku. Jedná se o zdravé recepty, jejichž příprava vám přitom zabere minimum času.
  • Nejíte pravidelně – Občas se nacpete a pak několik hodin nejíte nic. I v sebevětším pracovním shonu si najděte každé tři hodiny část na to sníst něco malého. Mějte v zásobě v tašce vždy malou zdravou svačinku, která se nezkazí: jablko, proteinovou tyčinku, müsli tyčinku.

Strava by měla být pestrá a vyvážená. Jestliže si osvojíte základní zásady jako například nepřehánět to s cukry, omezit nasycené živočišné tuky, tak uvidíte, že brzy sami poznáte, co je zdravé a co ne. Vytvořte si vhodný pestrý jídelníček a předejdete spoustě nemocem.

Ostatní si právě prohlíží

Sdílet

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

preloader